Tallinna Ühisgümnaasium on liitunud Rohelise kooli programmiga alates novembrist 2016.

Programmi eesmärgiks on aidata lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks kodanikeks. Tänased noored otsustavad tulevikus, millises maailmas elame ja kuidas Maa rikkusi kasutatakse. Programm toob keskkonnasäästliku mõtteviisi kooli tegemistesse.

Meie kool on programmis osalemisega pälvinud ülemaailmselt tuntud ja tunnustatud ökomärgise, milleks on Roheline lipp.

Ülemaailmselt juhib programmi Foundation for Environmental Education (FEE) – Taanis asuv valitsusväline mittetulundusühing, mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada kestlikku arengut. Eestis juhib Rohelise kooli programmi Eesti Looduskaitse Selts (ELKS), olles FEE täieõiguslik liige. Programmi tegevusi koordineerib Tartu loodusmaja.

Meie keskkonnapõhimõtted on:

1. Koolipere keskkonnateadlikkuse tõstmine.

2. Kokkuhoid ja kooli ökoloogilise jalajälje vähendamine.

3. Füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist tugevdavate eluviiside juurutamine.


kolmapäev, 6. november 2024

Keskkonnahariduse õpituba õpetajatele

30. oktoobril 2024 toimus  Pirita-Kose keskkonnahariduse õpitoas Keskkonnaameti keskkonnahariduse osakonna peaspetsialisti  Maarika Männili.koolitus õpetajatele "Laste silmaringi avardamine jäätmete liigiti kogumise olulisusest ja ringmajanduse tähtsusest."





Esmalt koostati püramiid mõistekaart, kõige väiksema keskkonna mõju kohta.

Seejärel räägiti loodusvaradest ja liigiti  jäätmete sorteerimise vajadusest. Paberit ja pappi saab ümber töödelda seitse korda, plasti kaks korda ja klaasi ning metalli lõputu arv kordi.





Arutati, et kõikide asjade tootmiseks on vaja kasutada loodusressursse.  Ühekordseks kasutamiseks mõeldud asjad on loodusele koormavad.

Meil on vaja hoida looduslikku elurikkust ja eeskuju võtta looduse ringkäigust, mis iseenesest ongi pidev taaskasutus. Seda kestlik majandamine tähendabki.




Koostati ringmajanduse skeem:





Meie pidev asjade  tarbimine tekitab kliimamuutuse. On vaja mõelda, kui palju ja mida me vajame, mitte kui palju me tahame.



Kokkuvõtvad slaidid:








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar