Tallinna Ühisgümnaasium on liitunud Rohelise kooli programmiga alates novembrist 2016.

Programmi eesmärgiks on aidata lastel ja noortel kujuneda jätkusuutlikult mõtlevateks keskkonnateadlikeks kodanikeks. Tänased noored otsustavad tulevikus, millises maailmas elame ja kuidas Maa rikkusi kasutatakse. Programm toob keskkonnasäästliku mõtteviisi kooli tegemistesse.

Meie kool on programmis osalemisega pälvinud ülemaailmselt tuntud ja tunnustatud ökomärgise, milleks on Roheline lipp.

Ülemaailmselt juhib programmi Foundation for Environmental Education (FEE) – Taanis asuv valitsusväline mittetulundusühing, mille eesmärgiks on keskkonnahariduse abil edendada kestlikku arengut. Eestis juhib Rohelise kooli programmi Eesti Looduskaitse Selts (ELKS), olles FEE täieõiguslik liige. Programmi tegevusi koordineerib Tartu loodusmaja.

Meie keskkonnapõhimõtted on:

1. Koolipere keskkonnateadlikkuse tõstmine.

2. Kokkuhoid ja kooli ökoloogilise jalajälje vähendamine.

3. Füüsilist, vaimset ja sotsiaalset tervist tugevdavate eluviiside juurutamine.


esmaspäev, 21. november 2022

Piret Päär ja „Lugude jutustamise osa keskkonnahariduses“

 8. novembril toimus Lehola Keskkonnahariduskeskuse ja Pirita-Kose õpitoa Koolitus „Lugude jutustamise osa keskkonnahariduses“ Tallinna munitsipaalkoolide ja -lasteaedade õpetajatele. Kursusele soovijaid oli rahkem, kui kohti.


Koolitajaks oli suurepärane vabakutseline jutuvestja, koolitaja, Piret Pääri jutukooli ja MTÜ jutumaja eestvedaja Piret Päär, kes rääkis lugude tähendusest tänapäeval, aga ka sellest, kuidas leida häid lugusid ja kuidas need enda omaks teha.

 




Piret Päär - Keskkonnaharidust ilma lugude jutustamiseta ette ei kujutagi. Aastatuhandeid on räägitud lugusid sellest, miks maailm on just niisugune nagu ta on ja kuidas seda kõike hoida, et see katki ei läheks.

On üks ütlemine - räägi mulle fakte ja õpin, räägi mulle tõtt ja ma usun, jutusta mulle lugu ja see jääb igavesti mu südamesse. Lood haaravad kaasa, elavdavad kujutlusvõimet, inspireerivad, motiveerivad ja köidavad kuulaja tähelepanu viisil, mida faktid ja arvud teha ei suuda.

Selleks, et meie lastest kasvaksid keskonnateadlikud ja vastutustundlikud inimesed, on meil vaja rohkem südamest südamesse lugusid.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar